Daancruise.reismee.nl

Brisbane

Eindelijk weer eens een update, heb weinig tijd gehad de laatste weken en eigenlijk ook niet heel veel te melden. De grootste klus de laatste week was eigenlijk de usph inspectie was weliswaar een interne maar blijft toch stressen, en die gast was ook nog eens de hele week aanboord en de eerste drie dagen samen met de Corporate executive chef. De dag dat ie de galley deed was echt niet grappig iedereen stijf van de stress en dan stoppen die gasten ook gewoon met koken heel raar niemand verteld ze dat en als je ze vraagt waarom ja maar de inspectie. Eigenlijk zien ze het liefst dat je gewoon normaal je werk doet en dan kunnen ze ook zien hoe en wat ze doen, en ook nog eens dat ze dan de hete ovens ting ting pans en grillers niet kunnen inspecteren omdat ze warm zijn.

Gister pas het eindrapport gekregen en al met niet slecht voor een 22 jaar oud schip, ze vinden altijd wel wat maar we kwammen er qua galley niet slecht af. Verder sinds vandaag verhuisd naar de main galley weer eens wat anders en ook wel weer een uitdaging is wel meer papier werk maar voor de rest doe je eigenlijk echt de balle heb nog een sous chef die eigenlijk de dagelijkse dingen regelt en dan 8 1st cooks en nog een hele berg andere chefs, je hebt wel een drukkere operatie en groter uiteraard en veel met storerooms butcher etc te maken maar sofar wel leuk en de tijd gaat ook wel een stuk rapper dan boven.

Deze week weer een australian cruise het weer is nog steeds naadje koud en veel rough sea echt al drie weken zo'n beetje niet tof, zou hier niet op vakantie gaan in de wintertijd alleen boven Cairns etc is het erg aangenaam en wel goed en niet te warm, maar Noumea Vanuatua etc is echt rainy season en niet top.

M'n collega exec sous is ook weer terug Thom de salt grill chef die was twee weken naar Engeland terug voor begrafenis van z'n oma, is wel tof is echt een goeie gast keihard in de keuken maar altijd in voor een hoop gezelligheid, kan het erg goed vinden met hem dus ben blij dat ie weer terug is.

Sta nu dus in de planning voor 18 september, hoorde van uwe de corporate dat ze dat voor alle exec sous en sous chefs gaan doen, en voor de First cooks zes maanden is echt wel beter voor iedereen. Ik blijf ook op de Dawn dat wordt dan zeg maar 'mijn'schip wat ik ook wel prima vindt en ook een goed plan ze proberen dezelfde teams qua management op dezelfde schepen te houden. Ik ga dus dan waarschijnlijk in November weer terug dus weer geen kerst en oud en nieuw thuis maar ergens op zee, ook wel prima ben geen fan van die dagen.

Begin Augustus krijgen we nog een zware drie daagse cruise komt een vrouwelijke celebrity chef uit Nieuw Zealand aanboord en een zwaar degustie zes course dinner en alle pers en head office babaloos dus dat wordt weer lachen heb er al een gedaan toen ik net aanboord kwam en geloof me dat zijn echt drie dagen from hell dan maak je dus echt wel dagen van 14 tot 16 uur op een dag, maar ook wel weer spannend. Dan nog een tien daagse cruise maar voor de rest blijft het hetzelfde 7 daagse gebeuren tot november.

leo jr

Leuk om je verhaal te lezen! Grtz Leo

Justin

Heejj daan,

Hoe ie het dan eigenlijk afgelopen met de usph inspectie? Zal wel een zooitje zijn geweest:P whahaha
Je blijft ook wel lekker doorbikkellen he!!
7 dagen in de week man!! godnondejus.

Maar eind augustus ben je dus weer terug?

Zal ik even kijken of er ergnes nog wat leuke optredens zijn, kunnen we er misschien eentje mee pakken!!!

Groetjes

Mart

Hoi Daan, Leuk om weer eens wat van je te horen.
Wel hard werken maar je hebt het goed naar je zin, de tijd gaat vlug voorbij en dan is het goed.
Hier alles goed maar wel veel te heet 35 gr. dus dat is geen weer voor een blanke!! Vanavond dan de finale Nederland tegen Spanje spannend, toch nog afwachten of nederl. wel kan winnen wij hopen het!!!
Groeten ook van Janus
Mart

erwin

Hallo Daan auwe gek. Zo te horen nog steeds leuk om te varen dus.Mis ik soms wel lekker knallen 7 dagen per week 7 maanden lang.Hebben ze nog chefs nodig?????misschien toch wat voor de toekomst?hoor je nog wel eens wat van die bolle of na jack????Hoor snel van je en geniet van je party's!!!!!Groetjes je auwe HAL collega Erwin.