Daancruise.reismee.nl

@ Sea Na Suva Fiji

Na regen komt zonneschijn, klopt dat effe nu. Alles overleefd gelukkig kerst nieuwjaar de hele donderse bende is voorbij gelukkig, dus nu weer adem en een beetje in betere shape.

Kerst was dus niet tof en natuurlijk de ratings naderhand ook weer bagger het blijft zo moeilijk om de ratings te halen op de langere cruises we zten er echt wel dik onder 3 punten, het zag er voor een tijdje goed uit maar helaas pindakaas de laatste batch deed ond de das om, een paar laatste zeurneuzen die dan gezellig een 1 of 2 geven bedankt voor 10 dagen je de pleuris werken.

Nu dus middenin de nieuwjaars cruise en gelukkig een stukkie bter nieuwjaar was nog wel een ietsie strress maar dinner viel uiteindelijk wel mee. Het menu was zelfs beter dan kerst vondt iedereen dus hopelijk krijgen we wat betere ratings aan het eind van deze cruise maar zoals eerder gezegd lange cruises dissaster en nu is het het 12 dagen, maar wel wat jonger publiek en meer ellende voor bars etc.

We hebben newyear nog wel gezellig gevierd gelukkig was druk in de crewbar eindelijk en gezellig eindelijk weer wat relaxed en gelachen, waren we ook wel aan toe!

Gister ook een errug fijne dag gehad voor de eerste keer in Port Denarau (Fiji) van boord, top weer wel erg warm 35 graden maar geen wolkie aan de lucht en een top haven lekker geluncht en een beetje wat geshopped voor toilet spullen en andere essentials. We hadden meer dan 5 uur vrij dus echt relaxed, en ook nog een tochie gemaakt op een catamaran langs wat andere tropical cocnut islands, wel meteen verbrand natuurlijk niet echt maar het gaat hier met de zon wel rapido, dus meteen bruin etc voelt meteen goed alsof je even op vakantie bent geweest.

Next turnaround gaat Suzette eindelijk naar huis ze is er echt wel aantoe en nu natuurlijk een en al stress over pakken en wat te doen met formulieren etc. Ze komt 8 of 12 februarie al weer terug dus dan hebben we nog een maand en natuurlijk weer als ik terug ga. Er komen ook wat verse troepen komende Brisbane vooral chef de partie's een nieuwe exec sous chef dus das allemaal goed nieuws.

Heb ook nog goeie gesprekken gehad met de chef hij wil me absoluut terug hier op de Dawn als exec sous chef permanent samen met hem en als zijn vervanging als exec chef als ie op vakantie is dus dat is ook top, weer een stappie omhoog dus half exec sous en half contract exec chef, eindelijk!

Nu das al halfway het contract nog twee maandjes te gaan na deze cruise voor mij gaat het echt absurd snel zal thuis misschien wel anders zijn?!

till next time!

Mart

Top Daan, weer een stappie omhoog, al de moeite en stress niet voor niets geweest een teken dat je gewaardeerd wordt!!! Hartstikke goed!!!
Hartelijke groet, Mart

Tine

Dank je voor je uitgebreid verslag!!! Je bent de nare tijd aardig doorgekomen. Aan de foto,s te zien was je uitstapje met suzette een heerlijke ontspanningsdag na alle drukte van de feestdagen. Je bent er voor beloond. Met Aafje fijne dagen gehad. Ze schrijft je het verslag per e-mail. Hopelijk nu een wat minder stresvolle periode alhoewel je suzette straks een poosje moet missen. Daan hou je goed en succes je verdere cruise. Lieve groet,Tine

Justin

Heej Daantje,

Bij deze nog voor dat t echt te laat is wil ik je een heel goed nieuw jaar wensen!!
Toppie dat je het overleeft hebt de afgelopen weken!! Nu weer een beetje het energie pijl omhoog krikken want wanneer ik eind februari in melbourne ben gaan we hopelijk toch wel een n8 doorhalen in een of andere pub :P:P:P!!!

we houden contact!!!

Grtjes

NEeltje

Hee daan,

klinkt wel leuk.
Alleen toen ik je aan de telefoon had was het wel stormachtig zij je. dat is iets minder.
Ga je verder nog bijzonddere dingen doen op de boot?
Ik spreek je hoop ik snel weer.

Groetjes Neeltje
P.s. het enige wat ik NIET aan je mis is de kieteldood. ;)
maar voor de rest mis ik je wel hoor!