Daancruise.reismee.nl

@ Sea op weg naar Noumea new caledonia

Weer een blogje is weer eens tijd zat gebeurd zullen we maar zeggen, er blijft ons niet veel bespaard de laatste tijd en dit contract zal ik niet snel vergeten mama mia.

Vorige cruise een en al problemen vooral door het weer de eerste haven hadden we nog gewoob gehaald half dagje Noumea waar we altijd laat in de middag arriveren en laat weggaan 2300 in de avond. Was natuurlijk ook de eerste cruise dat suzette terug naar huis ging natuurlijk een heel drama de dag dat ze weg ging, en ik werdt er natuurlijk ook niet blij van is dan toch effe anders als ze er niet is op werk en ook als je dan alleen naar je cabin gaat.

Maar na Noumea ging alles snel bergafwaarts captain al 3 keer per dag over de pa system een toespraakje dat het weer niet helemaal je van het was hier en daar een tropische storm maar we voelde het schip uiteraard ook al drie dagen nogal op en neer gaan zullen we maar zeggen. dus nog wel naar lifou gegaan maar teveel wind golfjes blablabla canceled. Dus seaday 1 extra dus extra food cost etc extra druk extra f**cking alles. Volgende Port zou Port Villa moeten zijn wonderbaarlijk ook nog naar toe gevaren maar toen was de tropical storm al gezellig uitgegroeid tot een cycloon (oftewel een hurricane), de corporate chef en F&B zouden daar aanboord komen voor een day visit dus dat ging dan wel weer gelukkig niet door. Het weer werdt toen echt zwaar onvriendelijk geloof me we konden nog net er vooruit varen maar hadden natuurlijk wel de invloed ervan.

Ondertussen seipelde ook al de verhalen van Queensland en Brisbane (onze homport) binnen dat er daar een zware flood en nationale ramp aan de gang was, wel ik neem aan dat het nieuws ook in nederland is doorgekomen , dat was en is nog steeds een nationale ramp van grote omvang 12000 huizen weg gevaagd , 14 doden, plenty winkels fabrieken etc out of business, oogtsten etc noe maar op echt heeeeeeeel erg.

we hebben toen nog drie zeedagen gehad en natuurlijk moeten besluiten om naar ASydney uit te wijken Brisbane compleet afgesloten en rampzalig, dus nog 3 dagen deinend naar Sydney en natuurlijk al het eten operdepop consumptie veel hoger noe maar op.

De terug keer naar Sydney was wel weer een hoogtepunt het blijft echt zo fantastisch om daar naar binnen te varen langs de dramatische rocks 's ochtends 6.30 en dan het hoekie om meteen de hele city en langzaam het opera house en sydney harbour bridge het blijft supergaaf en elke keer de moeite waard.

Natuurlijk in Sydney het hele head office gezellig op bezoek is om de hoek zeg maar dus dat was weer een nogal stressvolle dag en sindsdien is de corporate chef ook nog gezellig gebleven, tot morgen gelukkig eraf dan die gast maakt me zot he hoe kan alles picture perfect zijn nu slechte producten aanboord en half debiele chefs en dan alles perfect verwachten dat gaat dus effe niet, dus nu werk ik me al drie dagen het apezuur om alle mistakes enogzins te verbergen en de hele dag achter die mafkees aan te lopen, hij slaapt namelijk nogal niet van 's ochtends 5.30 tot 's avonds 2 uur 's nachts loopt die constant overal rond te banjeren en te checken echt om gek van te worden iedereen is dan ook errug blij dat ie morgen lekker van de gangway wandelt. Wordt vervolgd er komt nog wat leuks aan in feb de ceo vice president komt gezellig 14 dagen cruisen aanboord aiaiaiai wordt ook weer een heel spiel. wish me luck

Cool

Tine.

Geluk en succes wil ik je zeker wensen Daan na deze ontzettend nare en zware periode.
Nu hoop ik dat letterlijk het spreekwoord uit komt "Na regen komt zonneschijn"
Lieve groet, Tine.

Mart

Tjonge, tjonge Daan, het blijft zo maar doorgaan, deze cruise zal je niet gauw vergeten!Die debiele sjef is nu weg als het goed is dus komt er meer gezelligheid???!!!
Nog een week of zes? en Suzette is dan ook weer terug een mooi vooruitzicht!!!De tijd vliegt voorbij toch??
Werkse toch met zin!!! en een hartelijke groet, van mij Mart (ook van Janus roept hij nu)