Daancruise.reismee.nl

Port Douglas

Halverwege eerste cruise na drydock en mama mia wou dat we wat langer waren gebleven de ene dissaster na de andere. Eerst de dag in de terminal zouden we om 1400 moesten vertrekken maar er bleek nogal een essentieel onderdeel niet te werken de twee schroefen echt niet te geloven na twee weken in een drydock en dat doet het niet, uiteindelijk half een \'s nachts hebben ze de boel dan toch weer aan de praat gekregen gelukkig.

Het is verder wel opgeknapt maar voor zo ver ik kan zien voornamelijk cosmetisch, dining room is erg opgeknapt, lido etc hebben ze de ballen aan gedaan. De salt grill waar ik dus later aan de slag ga was nog helemaal niet af echt op het aller laatste moment stonden ze nog te verfen en schroefen etc niet te doen, nu werkt nog steeds de afzuiging in de keuken niet is net een sauna joh niet te doen. Het restaurant zelf is wel erg mooi geworden. Zal proberen wat foto's ervan te nemen en op dit blog te zetten.

Werk verder donders relaxed zweef nu een beetje tussen alles door main galley deck 12 deck 4 en 5 beetje alles in de peiling houden en wel veel papier werk maar wel relaxed, nieuwe chef Ravindra uit India prima gast en kan ik goed mee werken dus op dat front niks te klagen. Zoals het er nu uitziet blijf ik dit doen als exec sous chef tot september en dan nog vier weken naar Sydeny naar Luke Mangan. Vindt het wel prima soort vakantie na m'n contract dat het dan vijf maanden is maakt me geen bal uit. Heb die Luke Mangan nu ook ontmoet is deze hele cruise aanboord wel relaxed gast maar wel een baasje.

Deze cruise gaar verder prima behalve dus dat de motor het niet deed heel deck twaalf onderwater stond alle service liften kapot zijn airco in mijn hut al een week niet werkt toilet is verstopt. Internet de afgelopen 5 dagen niet werkte, en ik kan nog wel even doorgaan, maar alles went maar het is wel typisch dat ze wel alles cosmetisch opknappen en de rest maar laten velslonzen.

Het weer en de eilanden zijn hier trouwens prachtig ben er gister en vandaag afgeweest vandaag gesnorkeld vanf een catamaran, en gister het stadje bezocht, ben nu nog lekker fris en straks komen we hier ook verlopig niet meer dus het er maar even van nemen.

Dat was het nu wel even ben vast een hoop vergeten, er staat op het blog van P&O pacific dawn wel een leuk filmpje van het drydock dus de moeite om nog even te kijken, de link voot het blog staat aan de rechterkant van de eerste pagina bij links. of hier http://pacificdawn.pocruises.com.au/ het adres, staan een flink aantal filmpjes op!

Mart

Hoi Daan,
Nou zeg, dat ze het niet in één keer alles af gaan werken dat is wel net zo prettig.
Je hebt het in ieder geval goed naar je zin en dat is het voornaamste. Je hoeft je nu nog niet uit de naad te werken profiteer er maar van dat komt wel weer eens denk ik.
Tot je volgende reisverhaal!! Groetjes, Janus en Mart

Justin

Ik zie het al je hebt weer lang genoeg op je reet gezeten!! TRAWAGO, TRAWAGO Beentjes!!