Daancruise.reismee.nl

@ Hobart Tasmania Australia

Al weer een paar dagen onderweg na Brisbane, 11 daagse cruise dit naar het zuiden Tasmanie en Melbourne en Sydney beetje beter dus. Eerst dus een half dagje Brisbane gehad was pest weer nog een staartje van die mottige huricane. Maar was wel even prettig om eraf te kunnen.

Deze cruise is een en al oude passagiers echt heel anders je struikelt over de rollators en wheelchairs, echt zeurpieten ook allemaal, hebben al eerder gecruist en zijn erg veeleisend. Ze willen ook allemaal vroeg eten en het liefst in de dining room. Dat is dan wel weer een pluspunt boven lekker rustig na 8 uur s'avonds is het echt dood niks meer allemaal in bed en als ik 's morgens kom is het ontbijt zo goed als over dus dat is wel weer fijn, je wordt alleen doodmoe van die vragen die ze echt de hele godganse dag stellen excuse me sir echt ziek van gister heb ik me zoveel mogelijk verstopt in de pantry weg van de lijn en passagiers vandaag ging het wel weer.

Tasmanie is wel indrukwekkend mooi vandaag dus de eerste twee ports eerst vanmorgen een tender port Port Arthur, had er nooit van gehoord maar het was blijkbaar nogal in het nieuws in '97 een of andere gek schoot toen 35 mensen neer in het wilde weg was blijkbaar all over the news. Het lag er wel heel mooi bij heb een hoop foto's genomen en zal er wat uploaden. Daarna zijn we richting Hobart gevaren, echt prachtig van vijf tot negen in de avond tussen de rotsen en een mooi zonnetje en het is hier zo'n 20/23 graden stukken beter dan die hitte. Kwamen om negen uur aan en we blijven morgen en morgen avond en nacht dus beter liggen midden in de stad heb daar ook wat foto's van. Ga er nu niet meer af morgenochtend beter en dan morgenavond nog een keer, werd ook laat was nog een vette fire in de main galley een of andere idioot had de frituur aan gelaten en de olie eruit was echt even serieus was er net dus we waren net op tijd met een fire blanket was geen klein fikkie als dat de ventilatie inslaat bye bye pacific dawn , dus daarna weer een hoop papierwerk voor rapporten etc en meeting met chief en chief engineer dus werd laat dus nu morgen er maar af.

Daarna krigen we nog wat scenic cruising in Tasmania en een kleinere port en dan Melbourne en Sydney wel een toffe cruise dus zeker qua ports nou nog die ouwe zemelaars overleven.

Leonie

Hi Daan,
wat een drama die fossielen om je heen. Die fik was wel heftig zo te lezen. Had je het niet warm genoeg? Moet bekennen dat ik met stijgend gevoel van afgunst je verhalen lees en foto's bekijk. Je werkt je dan wel de tandjes, maar je komt nog eens ergens. Weet nu inmiddels helemaal zeker dat een cruise als passagier me echt niets lijkt. Als overjarige kok wellicht..........
Liefs van je nicht