Daancruise.reismee.nl

@ Sea Australian Day bound for Port Douglas

Zo dat was Australian Day wel lache die maffe Aussies vieren dat wel goed moet ik zeggen, het was de hele dag klote weer zie later, maar daar laten ze zich niet door ontmoedigen. Ik sprak vanmorgen een paar passagiers maar het enigste wat ze zeggen is we zijn van hier en zijn eraan gewend.

Gisteravond ruk met alle decoratie alles in groen en geel, en vlaggen etc. Vandaag heel de dag afwachten of we de grote bbq op het deck 12 buiten konden doen uiteindelijk wel, dus een hoop geren en gepuzzel want de setup was compleet anders en twee keer zo groot wel weer een uitdaging. Zag er wel top uit hoop ice carvings van opera house en sydney harbor bridge en koala's kangeroo's dus het zag er echt top uit. Maar we waren nog geen half uurtje open en aan het varen of het begint me toch te gieten en te waaien niet normaal. De rede het volgende linkje http://www.theaustralian.com.au/news/nation/drenching-rain-but-little-damage-as-olga-blows-in/story-e6frg6nf-1225823060406 mottige huricane oftewel cyclone aan deze kant van de wereld, vlakbij Port Douglas waar we morgen aankomen, was niet heel serieus force 1 maar wel donders slecht weer dus.

Om acht uur de hele handel maar afgeblazen alles was aan gort gewaaid en een grote bende aan dek, maar de passagiers kon het weinig tot niks deren die feesten gewoon door in de stromende regen wel grappig om te zien.

Morgen dus Port Douglas waar die cyclone aan land kwam,maar er schijnt niks aan damage etc te zijn. Daarna nog wat scenic cruising en dan terug naar Brisbane, dan richting het zuiden Sydney eindelijk weer Melbourne! en overnight in Hobart Tasmania klinkt beter maar er zal vast wel weer een of andere verassing komen.

Verder heb ik twee eind datums gekregen 6 maart of 24 april. Als ik 6 maart ga waar ik wel naar neig, nog een week in Sydney voor een soort training stage in de salt grill dat komt na 15 mei ook aanboord na drydock, soort celbrity chef restaurant wel interessant. Of dus 24 April, het enigste nadeel is als ik 6 maart ga heb ik een vakantie van drie maanden dat is wel weer lang. Ik kijk wel ik neig naar de 6e is beter voor m'n gezondheid etc, we zien wel jullie horen het wel zal er de komende dagen over denklen en eens met een wijntje met de chef over babbelen, ga nu naar de crewbar het is disco ! Happy republic India party het is dus ook de republic holiday voor India en er zijn nogal wat gasten uit India aanboord dus dat wordt vast gezellig!

Reacties

Reacties

Mart

Hoi Daan, Wat zonde van al jullie werk zeg dat het ineens van dat kl... weer werd dan baal je volgens mij als een stekker. Die Aussies gingen gewoon maar door met feesten die kunnen er wel wat van dan!! Daar loop je je benen onder je kont vandaan voor ze en dan hebben ze nergens geen erg in wat een werk het allemaal geweest is?
Dus 6 maart of 24 april kom je weer naar huis je moet doen wat je zelf het beste voor je is en ook zéér zeker aan je gezondheid denken! Het weekend dan naar Sydney, daar kijk je wel naar uit??!!!
Succes met je beslissing 6 mrt. of 24 april we zien het wel! Groeten, Janus en Mart

Corry

Het end in zicht , Daan. Nog een paar leuke steden bezoeken, dat is wel super. vooral Sydney!!
Ik kan me heel goed voorstellen, na alles wat we gelezen hebben en jij dus hebt moeten uitvoeren, dat je lichaam ook gaat protesteren. Goeie beslissing om 6 maart te gaan .Gezondheid is heel belangrijk.
Wel heel slecht weer gehad in Port Douglas. Zonde van al jullie werk en de Aussies maar doorfeesten. Gek volk!
Daan wij gaan 12 dagen naar Gran Canaria a.s. dinsdag dus dan kan ik niet reageren op je verhalen.
Succes de komende 5 weken en tot mails of ziens.
Groeten, Siem en corry

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!