Daancruise.reismee.nl

@ Sea Bound for Yorky's Knob (Cairns)

Zo alweer een cruisje zit erop, ik moet zeggen die 7 daagse cruises gaan bijzonder snel, voor je het weet zit je 's ochtends weer op de rivier naar Brisbane. Vandaag een grote turnover van crew dus een hoop hectiek en gepuzzel om iedereen op de juiste plaats te krijgen hoop papierwerk en uiteraard weer de bijzonder snelle turnaround, ik sta er nog steeds van te kijken we komen 5 uur 's ochtends aan en afgelopen vanmiddag twee uur varen we al weer met ruim 1900 nieuwe hungry wolves onelovelijk en een ruim vol met alles, erg efficient gaat het hier.

Ik heb boven drie nieuwe gasten en op het eerste gezicht allemaal ok, verliep allemaal vlotjes de lunch beter dan vorige week en daar blijven we naar streven niet?! Nu deze cruise Noord Australie maar nu uitgevonden dat het allemaal tender ports zijn dus no way om eraf te gaan wel balen sofar voor sightseeing hier. Heb geen idee waarom maar dus ook geen overnight in Cairns, alleen maar een hoop gezeik met lunch en teatime, gelukkig maar een week en volgende cruise hebben we een paar grote steden Sydney en Melbourne.

Het is overmorgen ook nog Australia day de nationale feestdag dus daar komt ook weer een hoop bij kijken extra bbq op dek en allerlei thema toestanden, die Aussies zijn nogal trots op hun land, wat trouwens ook te merken is met voedsel op bijna alles staat owned and made in Australia we zetten het zelfs op de menu's wijnkaart etc, zijn ze dol op.

Ben er nu wel een tijd niet afgeweest, maar gelukkig kwam de chef uit zich zelf met een plan, heb volgende Brisbane de hele dag vrij tot vijf uur dus dan kan ik een half dagje eindelijk Brisbane in. Dat is wel tof dat ze daar aan denken of ze het ruiken dat je dat even nodig hebt.

Het weer is nog steeds onaangenaam warm, we hadden afgelopen cruise ook nog een lekke waterpomp dus alle airco op dek 12 naar de halve haan, warm echt niet te geloven, je moest echt 3 maal een ander koksjasje aan per dag echt zeiknat ook je muts helmaal kledder echt niet gezond. De chef ook meteen weer een actie die gaat gewoon in z'n blote bast in z'n office zitten geeft echt geen ene zak om iets Ï don't Care we should take it all off'die man blijft me elke dag verbazen zo grappig.

Morgen een zeedag en dan vier havens maar dus allemaal tenderen dan een zeedagje en al weer terug, ik geloof dat daarna de holidays hier wel over zijn en we een wat ouder publiek krijgen. Ben dat lallende jonge tuig wel zat en die oer vervelende kids! Later meer

kees

Hoi Daan,
Even uit de lucht geweest. Droom even weg bij jouw tropenverhalen. Hier akelig kwakkelweer. Geen vorst en geen warmte. Eigen kid, Mathella, overigens geen last van. Maar die bedoelde je natuurlijk niet, broertje. Verder alles hier Ok. Oud en nieuw met oa twee Aussied gevierd. Toch leuk volk. Take care. Kees

Mart

Leuk en fijn voor je dat die nieuwe gasten je wel goed bij je overkomen toch weer prettig om mee te werken! Misschien in Sydney en Melbourne even van het schip af en goed ontspannen dat zal je goed doen na de hele tijd continu aan het werk en hitte!! Hier vanmorgen weer wat sneeuw gelukkig niet te veel. Bij jullie blijft die tempenatuur ook maar aanhouden zeg, en je gaat ondertussen niet even onder de douce, dat zou trouwens toch niet helpen je bent dan zo weer drijfnat.
Vanmiddag even naar Alphen Stephan de oudste van Wilma en Marc 17 jaar vandaag.
Hou je taai Daan en tot je volgende reisverhaal leuk is dat!!! Groetjes, Mart

Ellen

Ja dat is toch echt leuk, dat ze zo verschrikkelijk trots zijn op hun land! Ik vond dat echt verfrissend. In Nederland hoor je toch steeds meer geklaag de laatste tijd. Ben mijn functioneringsgesprekken aan het voorbereiden na een weekend Jordi en Rutger (val om van de slaap). Misschien heeft die chef van jou nog 'n goeie aanpak?

Corry

We hebben weer genoten van je mooie verhaal, Daan.
Erg leuk om zo met je mee te reizen. Zelf nog nooit een cruise gemaakt, weet ook niet of het er ooit van komt, maar zo heb je er toch een idee van.Dat in-en uit laden gaat wel heel snel, zeg en al weer van die alleseters aan boord. Fijn dat je er even tussen uit kan in Brisbane . Die temperatuur is daar wel slopend hoor.Dat vergt heel wat van je lijf. Val je er ook van af?
Wij hebben vannacht weer 12cm sneeuw gekregen.Waren we net van de troep af en kon je weer normaal over straat . Hoop dat het warm water gaat regenen. Werkse weer lekker met je nieuwe hulpen, succes met de hongerlappen en de lastige en verwende kids.Groetjes, Siem en Corry