Daancruise.reismee.nl

@Sea bound for Noumea

Newyears cruise bijna over was een 12 daagse cruise en ja ze kunnen nog meer eten dan ik gezien heb tot nu. De laatste dagen hadden we geen aardappelen, kip, risotto en bijna geen bacon meer. Dus een hoop gepuzzel met de menu's en een hoop extra werk weer.

We hadden en hebben helaas nog steeds een ander groot probleem boven in Lido, mottige fruitvliegjes het begon een paar dagen geleden. Waarschijnlijk door de kerst decoratie al die ginger bread houses met al die zoetigheid en snoep. Nu is het dus echt een plaag en er is nauwelijks vanaf te komen echt teveel ze zitten op het fruit en pastrys die zitten daar natuurlijk de hele dag in het buffet. We hebben al van alles geprobeerd bio gel en azijn traps voor fruitvliegjes elke dag deep cleaning m'n chefs poetsen zich helemaal ziek, maar niks helpt echt sofar heel frustrerend wordt echt ziek van die kak vliegjes.

En daar bovenop komt volgende cruise twee public Health officiers van Carnival head office aanboord, dus iedereen begint alweer te panikeren, echt gezellig elke dag F&b in Lido om alles te checken maakt iedereen veel te nerveus naar m'n zin. Ik weet nu al dat ze alleen aanboord komen om te helpen ze gaan echt niet alles checken als gekken, maar probeer dat maar duidelijk te maken, ik heb dit soort onzin al vaak genoeg meegemaakt dus ik wordt niet zo snel meer nerveus.

Er was ook nog een minder leuke incident geloof 4 januari komt een van m'n chefs naar me toe met nieuws dat een andere chef 's morgens had gehoord dat zijn moeder was overleden. Die maffert had niks gezegd, typisch hij moet nog maar twee maanden en was in de running voor promotie echt een goede kok. Maar is dan bang dat hij naar huis moet geld mist et etc. Dus ik met hem naar chefs office dan de popel and performance manager. Hij wou echt blijven dus nu heb ik geprobeerd om hem een avance te geven voor z'n salaris voor de begrafenis van z'n moeder.Een hoop gedoe niemand aanboord kan dat goedkeuren, dus ik en de chef moeten naar Sydney head office mailen dat een het een goede chef is bla bla nooit te laat. Gelukkig is het gister approved, maar je moet ook weer voorzichtig zijn merkte ik, dat zei de chef hou hem in de gatten is hij vanboord geweest gokverslaafd etc. je wordt wel een beetje paranoïde ze kunnen van alles verzinnen om geld te krijgen. Voor zo'n gast gaat het om 800 dollar per maand echt ongelofelijk. Maar ik was ervan overtuigd dat het geen BS story was ik zag het in zijn ogen, wel ongelijk dat hij dan gewoon door blijft werken, ik zei tegen de chef ik moet er niet aan denken dat het mij gebeurd dat er iemand van je naaste familie overlijd ik zou maf worden en meteen de eerste de beste haven eraf en naar huis! Ik was er echt wel even van slag van zoiets je gaat toch meteen even denken wat als dat mij overkomt.

Verder blijft de chef nu definitief tot maart echt iedereen blij top. Heb zo weer gelachen afgelopen week, twee dagen geleden met chef en F&B even naar de bar we rolde om half drie eruit echt gelachen en leuk en interessant gepraat. Maar de chef de hele avond aan de scotch on the rock, was de volgende dag echt nergens te vinden had om 1000 uur culinaire show moest hem om half tien uit zijn mandje bellen. Je moet hem horen daarna, 'fucking hell I feel like shit to much scotch what did you to me' in zijn grappige Franse accent echt zo lachen, maar 's avonds gewoon weer op en top, echt zonder uitzondering de beste chef die ik gehad heb sofar.

Morgen weer embarkation in Brisbane dus half 5 op (auw) en een lange dag vol gekkigheid, zware loading en we moeten alweer pleitte om 1400 dus dat wordt weer lachen, een 7 daagse cruise dus dat is wel beter, maar de beste sous weg nog steeds 3 cooks short en vier bbq's! Zoals je wel ziet never a dull moment hier hahahah we blijven lachen!

Reacties

Reacties

Ellen

Ja dan ben je wel ver weg hè Daan! Blijft een feest die verhalen van je. Moet wel lachen, je kunt merken of je lekker rustig zit of even snel aan het typen bent.

Hier nog steeds sneeuw en schaatspret. Gisteren nog iemand gesproken die Oud en Nieuw in in Sydney had gevierd. Die had gewoon 37 graden gehad, in december. Bizar! Ga even koken nu, lekker relaxed zondagje gehad! Dikke zoen, L.

Mart

De beestjes vinden het vast lekker wat jullie klaar maken maar ook gruwelijk vervelend, dat zal nu ondertussen wel opgelost zijn??
Hardstikke fijn dat de chef ook tot maart blijft.
Hier nog steeds volop sneeuw, wel mooi, maar het mag van mij wel warm water regenen!!!Ben benieuwd wat je de volgende keer weer te melden hebt!!Tot dan.
Groetjes, Mart

Neeltjeeee!!!

Haha...leuk Daantje!
Had beloofd een reactie te schrijven !
hier nog veel sneeuw en kou en het wordt nog kouder....
Nou groetzz Neeltjeee

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!