Daancruise.reismee.nl

@ Sea na Port Denarau

Gelukkig Nieuwjaar ten eerste voor iedereen! Die dagen zitten erop voor ons en ik moet zeggen voor ons is alles erg gladjes en succesvol verlopen. Nieuwjaars avond was eigenlijk voor ons niks bijzonders een ander menu maar geen midnight gedoe of buffetjes. Dus tien uur klaar en de chef had nog een feestje voor de keuken georganiseerd weer volle sjas muziek in de galley was weer gezellig. Daarna nog een party in de crewbar tot een uurtje of 4 en de volgende dag 0800 weer beginnen dus was wel een dagje brak.

We zijn uiteindelijk dus wel in Noumea overnight gebleven, om dat probleem met het water op te lossen dus de 31e zijn we de hele dag daar gebleven en Isle of Pines geskipt.

Vandaag een gewone zeedag en nu weer terug naar het gewone cruise Schedule, het is een twaalf daagse cruise dus altijd een uitdaging. Morgen Port Denarau in Fiji schijnt een erg mooi eiland te zijn dus daar probeer ik morgen wel even naar toe te gaan, blijft lastig heb net krap 2 en een half uur en het is een tender port, maar hopelijk lukt het.

Door om opdezelfde tijd als Fiji te komen zijn we gister en vandaag weer een uur vooruit gegaan dat is al de derde keer deze cruise, blijft vervelend. Volgens mij zitten we bijna op 12 verschil met Nederland.

Het enige goede is dat we op het eind van de cruise weer drie een uurtje erbij krijgen, altijd goed voor gezelligheid, hebben dan nog raffle en bingo dus leuk.

Ik heb nu ook eindelijk m'n keuken team weer op orde en op aantal, scheelt toch meteen een hoop merkte ik vandaag, scheelt stiekem toch een hoop al is het maar een mannetje wat je mist, stuurt alles wel in de war.

Ga nu nog even wat tv kijken als er tenminste iets op is ze herhalen hier wel terug vaak dezelfde films heb ice age en transformers 1 en 2 en gi joe wel honderd keer gezien, maar gelukkig ook CNN en BBC World en espn.

Vandaag dus in Port Denarau is dus echt wel een mooi eiland vanaf het schip lijken al die eilandjes op the island in Lost, maar vandaag op het eiland was het anders. Was wel weer bloedje heet en onbewolkt en dan heb ik het over ruim boven de 35 graden. Maar als je dan dus uit de tender stapt heb je in een keer een gezellig plein winkels hard rock café en McDonald's zelfs hier, echt maf. Ben wat gaan wandelen en echt super mooi en vriendelijke mensen. Had wel foto toestel mee maar nondepie batterij in de lader gelaten shit (mam dat herken je wel). Volgende keer beter we komen hier nog een keer terug voor ik eraf ga. Vanavond geen uur vooruit maar morgen en overmorgen een uurtje terug lekker. Morgen Suva schijnt een shithole en gevaarlijk te zijn dus we blijven morgen lekker aanboord snap trouwens niet waarom we er heen gaan als de Australia foreign bureau een negatief reisadvies geeft voor Suva en we hebben ruim 1700 Aussies van de 1900 passagiers aanboord?! (trouwens ook twee Nederlanders kwam ik vandaag achter!)

Ria Post

Hoi Daan leuk om steeds je belevingen te kunnen volgen, deze week vertrekken wij voor twee maanden naar Thailand, dus ik ga je verhalen even missen.Ik hoop, dat je het naar je zin blijft houden en zorg goed voor jezelf.hartelijke groeten

Corry

Hoi Daan. Op de 1e plaats willen wij jou een heel goed en gezond 2010 wensen. Nou, Nou Daan, dat waren me de weekjes wel he. wat een chaos af en toe, maar je blijft je goeie humeur houden en zit nu weer een beetje op normaal personeelsaantal begreep. Ook nog een mooie omgeving , dan kom je weer een beetje bij.
Bij jou 35 gr. en hier een pak sneeuw wat het ijs niet goed genoeg maakt voor een elfstedentocht. Maar de hoop wordt nog niet opgegeven, want er komt weer vorst aan en de eerste officiele wedstrijd wordt vandaag gereden. Zou wel super zijn hoor na 13 jaar. Van mij mag het wel vrieze, de sneeuw is prachtig , maar voor een heleboel mensen ook lastig. Ja zo is het ook nooit goed!!Tot het volgend verslag maar weer. Hou je haaks en heb het leuk . Groetjesvan Siem en Corry