Daancruise.reismee.nl

@ Sea

Tweede keer Brisbane, en de kerstcruise zit erop iedereen is daar wel blij om en begrijpelijk. Een dergelijk cruise vergt toch een hoop meer van iedereen en je zag vandaag ook dat er wel een paar aan het einde van hun Latijn waren. De ratings waren als verwacht bagger food 88 target is 92 en meestal zitten we rond de 97 /98 maar blijkbaar hebben de passagiers een nogal hoog verwachtings patroon van zo’n cruise en wat je ook doet het is niet goed genoeg! Wel frustrerend zeker als je weet hoe hard en lang iedereen gewerkt heeft ook speciaal al de decoraties. Brisbane blijft wel een kak turnover port, had weer ontbijt opening half vijf beginnen donders vroeg. Ging wel lekker en daarna nog drie uurtjes off, maar vanaf elf uur tot sluit straight shift dat blijft lang en je komt er niet af. Dat is sowieso moeilijk hier de stad is een half uur weg. Het goede nieuws van de laatste dagen is dat de head chef Mark hier blijft tot het einde van zijn contract das wel tof. Komende negen januari komen er 4 nieuwe koks aanboord om de missing te vervangen dus dat is ook prettig. Ook een nieuwe sous een zuid afrikaan dus dat is maar weer afwachten. Zeker na de laatste dissaster chef. Ben benieuwd hoe het Nieuwjaar etc. gevierd wordt, het Holiday season gevoel heb ik dit keer echt totaal niet heb echt geen idee van kerst gehad en Nieuwjaar zal wel niet veel anders zijn, blijft gewoon een harde cruise met een hoop extra werk, maar ik vindt het niet erg. Maar zal wel blij zijn als al dat gedoe over is volgend jaar. We gaan dan ook wat andere kruisjes doen een paar naar het noorden richting Cairns en wat eilanden daar, en later een langere cruise naar Nieuw Zeeland daar kijk ik wel naar uit een hoop leuke havens en geloof ik ook een paar overnights, altijd gezellig. Verder weinig nieuws alles gaat wel op rolletjes, heb alles wel onder controle en iedereen is happy in het team en ook de managers boven me zijn tevreden, dus niks te klagen! Kleine update vandaag eerste dag op zee, heerlijk rustig te rustig viel bijna in slaap vanavond, maar ook wel weer lekker kon een hoop administratie doen etc. Verder morgen een emergency stop in Noumea the Old lady heeft een 911 problem, er is een vette lekkage in de grey water pipe. En geloof me grey water is het meest smerige water wat je aanboord hebt al het afval van de food pulpers douches toiletten is het. Kunnen het niet aanboord fixen dus morgen onverwacht naar Noumea en van 17.30 tot 22.30 daar, we hopen allemaal dat het over night wordt zou me niks verbazen even lekker de Franse kroeg in jullie horen het wel. We hebben eindelijk een party voor de galley gepland op newyears eve dus daar kijkt iedereen ook wel naar uit! Iedereen alvast een fantastisch 2009 uiteinde en een even better 2010!

Mart

Fijn Daan dat je na nieuwjaar wat koks erbij krijgt je moet wel kei hard werken hoor, maar je trekt het wel en je hebt het goed naar je zin en dat is het voornaamste dan zit je in ieder geval goed in je vel!!!
Na nieuwjaar gaat het wat rustiger worden dan weer een beetje relaxen!!!
Een gezellige jaarwisseling en een heel goed 2010!!!!
Groetjes, (ook van Janus) Mart

Justin

Jij ook een gelukkig en gezond nieuwjaar Beentjes!!

je ma''tje

Lieve schat,