Daancruise.reismee.nl

Brisbane

Zo deze dag zit er weer op en geloof me we hebben onze lieve heer op de blote knietjes bedankt daarvoor. Hoefde gelukkig niet heel vroeg te beginnen en geen opening van ontbijt half acht, maar daarna straight tot sluit had nog net een kwartiertje de tijd om te eten 'savonds,

Het was dus een soort inaugurate in Brisbane vandaag dus plenty media en de hele big babalooba's van head office. Vip lunch om twaalf uur voor tweehonderd man en alles open vroeg elf uur. Ontbijt en disembarkation ging snel dus na acht uur was de hele boot leeg maar ook weer rapido vol.

Wel ‘s ochtends de eerste major dissaster de twee pizzaboys dachten dat ze twee orders elf uur en kwart voor 1 ‘s avonds hadden maar dat was dus ‘s ochtends, dus meteen de chef maitre d op m'n bieper en telefoon. Die gasten lagen nog lekker te tukken en die pizzaoven heeft een uur nodig om op te warmen, gelukkig was m'n beste gast terplekke en konden we het nog net redden. Ronald heet ie is deze week net gepromoot en terecht die gast is razendsnel, ongelovelijk netjes, zeurt nooit en helpt je altijd meer dan verdiend. Het volgende probleem was een andere chef, had buikpijn bij z'n blindedarm, slecht nieuws naar de dokter en later vanboord ziekenhuis operatie en dus voorlopig niet meer terug! Komen nu vijf koks tekort en das echt teveel nu met de christmas cruise.

De decoratie is nu allemaal klaar en het wordt wel mooi allemaal huisjes van chocolade met candy santas etc, ziet er goed uit en je komt dan toch wwat meer in de stemming.

De rest van de dag ging wonderbaarlijk gladjes wel druk en een hoop werk maar toch voldaan en de chef en f&B waren erg blij, en ook de ceo en de rest gingen erg blij vanboord en dat was goed voor de sfeer.

We hadden weer late sail away uit Brisbane de port zelf is prut ver van de stad de balle te doen daar, en je vaart zo'n beetje vier door een kanaal en langs eilanden voordat je op open zee bent dat is wel leuk opzicht.

De corporate chef is niet aanboord gekomen, hij komt nu de 22 in Isle of Pines wat ons betreft blijft ie lekker helemaal weg. Op die andere schepen is het een grote chaos en hier loopt het ondanks alles aardig soepel. De chef zat al te lachen en hoopte ook dat ie niet komt, het zou me niks verbazen dat ze het gewoon rond bazuinen om iedereen scherp te houden, dat is vandaag aardig gelukt. Nu twee seadays en back to normal zo'n beetje, alleen nu dus boven ook een mannetje minder en dat voelen ze en ik ook wel.

Vandaag was het trouwens vanaf de middag slecht weer wel donders warm humid tropisch maar het regende als een dolle de eerste regen sinds ik aanboord ben. Das wel raar als je dan CNN en bbc worldnews zie en het slechte winterweer in europa en hier zo warm. Later meer!

Reacties

Reacties

marianne

hé daan! gvdrgvdrgvdr heb ik een hele a4 vol zitten bloggen, legt aaf de muis anders, schuift de pc op, is mijn hele verhaal weg! nou tijd zat dus ik begin maar weer opnieuw. het enthousiasme van de vorige is wat gemindert maar ik doe mijn best, huhuhu.
bob en ik zitten vast bij aaf (wens je niemand toe).
ja vrijwillig is oké maar als je er dan achter komt dat je ingesneeuwd bent wordt het minder. gelukkig zit de vriezer, als vanouds, ik had ook niet anders verwacht, vol en is er genoeg te drinken. daan, waanzinnig die meloenen. mooi werk hè. wel buffelen daar aan boord; wat een toestand met die pizza's, gelukkig is er dan iemand waar je wat aan hebt. ben ik toch benieuwd hoe dat is opgelost met die ovens....
gisteravond zijn bob en ik naar tilburg geweest. bart chabot/ remco campert en jan mulder. toch leuk om die eens live te zien. bart was weer grandioos, de manier waarop hij verteld; erg leuk. remco campert, respect man! op je tachtigste nog voorlezen uit eigen werk in tilburg. jan mulder was weer lekker ouderwets aan het mopperkonten. maar ja alle gekheid op een stokje, voorlopig zit ik hier nog. laat aaf je blog zien dus ik denk laat ik maar ff een stukkie terugbloggen naar daan op die megaboot. hoor net dat bob toch de sneeuw in wil terug naar amsterdam omdat we zeker zijn van de 6 airbags in de c1; lekker vooruitzicht! zit ik straks met m'n gezicht in een witte luchtballon. we gaan dinsdag een paar dagen naar marokko om de kerst ellende te ontlopen en een beetje bij te komen, klinkt wel wat ouwelijk als ik dit zo na lees. maar de hernia in mijn rug was wel even een een afknappert. zal trouwens wel een hel zijn op die boot zeg met kerst. mega druk natuurlijk. nou ik kap er mee. krijg een koppie thee van aaf... daan de mazzel en tot volgend jaar. ff voor de duidelijkheid; ik ga nu natuurlijk niet als een gek heen en weer bloggen, denk dat het hier voorlopig wel bij blijft hoor.
liefs van marianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!