Daancruise.reismee.nl

Laatste Sydney

Zo dat is weer een tijdje geleden, eindelijk weer wat tijd zitten nu in Sydney en de laatste keer helaas als homeport! Brisbane wordt het nu en das geen goed nieuws we komen daar vroeg aan elke keer enwe gaan ook vroeg weg (tweeuur 's middags) dus geen tijd om eraf te gaan. En de port ligt blijkbaar op een half uur van de stad een of andere gribus containerhaven.

Maar vandaag dus vroeg begonnen half vijf en vanaf acht uur vrij tot een uur 's middags dus lekker de stad in en mooi weer erg warm maar toppie dus. Beetje geshopt voor toiletspullen etc en lekker geluncht en een beetje rond gekeken, blijft echt een top stad.

Nu dus een twee daagse cruise naar Brisbane, en dan de kerstcruise van negen dagen, dat wordt erg druk uiteraard maar ook wel gezellig. De negentiende komt ook de corporate chef aanboord voor een cruise dus dat geeft ook wel weer extra stress en een hoop gedoe met zich mee. Maar ook wel weer spannend. We vertrekken vanavond rond negen uur dus dat wordt wel een speciale sailaway, daarom was iedereen ook vrij vanmorgen de nieuwe club gasten komt pas om twee uur aanboord, dus dan openen we pas tot sluit in een ruk met bbq en alles, dus dan wel lang.

Zo deze dag zit er weer op na vanmorgen ging het snel bergafwaarts, de nieuwe passagiers kwamen allemaal laat en de lunch liep nou niet echt naadloos over in diner. Een grote chaos en ik zit al lang op zee niet en heb wel het een en ander aan passagiers gezien, maar wat we nou aan boord hebben is echt te maf voor woorden. Echt niet normaal dronken luidruchtig onbeschoft en het eten wat ze oplaaien is echt niet te beschrijven. Dan ook nog te laat sailaway half tien en tien sluit de boel maar ze kwamen net zo vrolijk weer voor de derde keer opdraven. Dat werdt me dus echt te gek en had een flink argument met de maitre de hotel niet bevorderend voor de bloeddruk geloof me.

Het zal morgen wel het zelfde liedje zijn twee daagse cruise die ze waarschijnlijk voor 300 aus dollar verkocht hebben en die mafkezen willen maar een ding eten en drinken.

Dan de eerste dag in Brisbane komt het hele headoffice, media en corporate circus aanboord voor een soort inaugural in Brisbane, dus dat wordt ook een dag in hel. En dan de christmas cruise metde corporate chef aanboord er achter aan, dus je kunt je voorstellen dat het een heet en zwaar weekje wordt. Gelukkig niet langer, en naar ik begrijp is het op de andere twee schepen van p&O nog tien keer erger daar gaat de een na de andere huilend naar huis.

Gelukkig hebben we nog wel veel lol en onze grote inspirator headchef Marc houdt de boel wel aan de gang en wordt met de dag grappiger.

Volgend blog zal wel na deze periode komen en zal wel veel te vertellen hebben, iedereen alvast een fijne en naar ik begrijp een witte kerst! Hier wordt het warmer en warmer, blijft maf met kerst!

Mart

Wat heb je toch een apart vak zeg, je maakt ook van alles mee, leuke maar ook minder leuke dingen en hele gekke mensen! Fijn dat je leuke collega's hebt en waar je ook mee kan lachen!!!Volgende week een drukke week.Hier is het koud en er licht sneeuw.Jij loopt daar zowat in je blootje van de hitte wat een verschil he!!Werkse en heel veel succes met je werk voor de komende kersttijd!! Tot je volgende reisverhaal!
Groetjes, Mart (Janus leest je reisverhaal ook met veel interesse)!!

Ellen

Hi Daan, jammer dat ik net in die training zat! Gelukkig is mijn Skype bijna altijd wel aan, dus dat moet lukken binnenkort.

Klinkt inderdaad als even doorbijten. Dat soort cruises zijn alleen bedoeld om te overbruggen denk ik. Dus goedkoop zal het wel zijn. Van je af laten glijden, even een Zen momentje, je kent het wel.

Straks naar huis, vanmorgen bijna 700 km file door de sneeuw. Kun jij je niks bij voorstellen natuurlijk. Moet nog kerstlampjes in de boom hangen, die waren allemaal uitverkocht zeg!
Zaterdag naar Moke in het Paard, dan nog 1 dag en weer lekker vrij. Sterkte daar en dikke zoen.

Piet en Beppie Klaassen

Hallo Daan,
wij zijn op bezoek bij jouw moeder en hebben heerlijk gegeten. We hebben net koffie met een likeurtje en genieten. Weet je dat we ergens een beetje jaloers zijn op dat warme weer, hier zitten we in de sneeuw, maar dat zul je al wel weten. Je krijgt de groeten van je moesje.
Wij wensen jou heel fijne Kerstdagen en een spetterend 2010!!

Ria Post

Hoi Daan
Wij krijgen eindelijk weer eens een witte kerst, dat kun jij je daar niet voorstellen, wat zul jij het af en toe heet hebben. Ik wens je veel sterkte met die mafkezen en hoop voor je dat het met de feestdagen veranderd.Ik wens je een gezellige kerst en vel geluk en gezondheid voor 2010

Ans

Ha die Daan,
Nou, nou wat een bijzonder volkje heb jij af en toe aan boord. Ligt dat nou aan de maatschappij ?? Afijn, never a dull moment, dat is zeker. Wij vertrekken morgen voor 15 dagen naar Vietnam, ook wat warmer dus, maar niet zo als bij jou in Australie. Wij wensen je veel sterkte maar ook plezier, goede dagen en veel geluk in 2010.! We horen graag weer van je.
Hartelijke groet, ook van Cees natuurlijk

Corry

hoi Daan, wat een verhalen zeg,daar moet je wel wat voor in je mars hebben. Ook om met dat aparte volkje om te gaan.Die zijn soms wel erg hoor, maar je went er wel aan zeker? gelukkig zitten er wel aardige lui bij het personeel en dat is veel waard.
Lieve Daan, wij wensen jou, vanuit het ""witte""Hoorn,
fijne , niet al te heftige , kerstdagen en all the best voor 2010.
we kijken uit naar je volgende verhaal. Doeiiiiiiiiii

Tine

Hoi Daan!
Op deze witte kerstmorgen wil ik je vooral een groet en alle goeds wensen voor jou daar bij je prachtige
kersttafels. Ziet er geweldig uit en zal de nodige arbeid gekost hebben. Ga vandaag naar de kids in HIlversum om gezamelijk Kerst te vieren.