Daancruise.reismee.nl

Sydney

Zo dat is weer even geleden, vandaag dus het einde van de tweede cruise alweer, gaat echt snel, voor mij althans. Ben blij dat deze erop zit een hoop vervelende mensen en langer dan tien dagen wordt het er niet leuker op. Verder dus mijn keuring gehad in Port Vila Vanuatu was wel lache er lekker even af en die keuring was zo gepiept maar ben daarna nog even lekker de stad in gegaan op m'n gemakje en lekker gegeten en wat rond gekeken. Was wel een mooi stadje maar ook erg touristich met van die onbenullige winkels en veel alcohol en sigaretten winkels. Het was er ook erg warm dus was daarna wel weer blij dat ik terug was in de airco. Was de laatste cruise trouwens extreem warm echt elke dag rond de 38 graden en een hoge lucht vochtigheid niet te doen, wordt je toch ook sneller moe van.

Die oen van een sous chef is er gelukkig af wat een sul zeg iedereen werdt er doodmoe van die maf stond echt letterlijk een uur aan de lijn naar een pot lasagna of iets anders te staren zonder ook maar iets te doen of te bewegen, of hij liep alleen maar rondjes en deed niks. De chef was het zo zat dat ie de laatste twee dagen voor Sydney niet eens ze hut uit hoefde te komen liep meer in de weg dan iets anders echt te maf voor woorden hoe ze zo iemand aan kunnen nemen.

Verder vandaag twee nieuwe gasten gekregen een filipijn en een heel klein Indonesier, op het eerste gezicht prima krachten dus dat is wel fijn was vandaag dus wel druk en weing tijd omdat je dus in het begin twee man mist die nieuwe moeten eerst allemaal intro's doen etc dus dat is wel weer even improviseren, en het is altijd jammer als er twee goeie weggaan. Heb ook eindelijk wat foto's geupload en daar staan de twee oudgediende op in de lido.

Dit wordt een lort cruisje 7 dagen en dan de laatste keer sydney, das wel jammer, Brisbane schijnt echt een bagger port te zijn en ver van het centrum weg, we zien wel weer.

Verder is iedereen uiteraard al erg druk voor de kerst vooral de pastry allemaal kersthuisjes etc en heel veel decoraties en planning morgen een zware meeting over het een en ander, wordt een drukke maar ook leuke tijd denk ik! Later meer kan me ogen niet meer open houden!

Ans

Zo, opgeruimd staat netjes, vervelende mensen kun je niet snel genoeg kwijt zijn. Jammer van Sydney, maar het zal waarschijnlijk niet je laatste cruise zijn en dan is de kans groot dat je daar nog eens terecht komt. Die openingstijden zijn niet gezond zeg, voor niemand trouwens, er zijn nu eenmaal mensen die de hele dag door schijnen te kunnen eten. Moet er niet aan denken.
Kun je trouwens behalve heel hard werken nog iets aan sport doen of vraag ik nu hele rare dingen ...??
Succes en groet, ik ben steeds weer benieuwd naar het volgende verslag !

Mart

Jij blij dat die oen van een sous chef weg is opgeruimd staat netjes. Kunnen ze daar niets anders dan eten? Geen wonder dat je lange dagen moet maken je kan de hele tijd maar voor ze klaar staan en geen tijd om te slapen.
Leuke foto waar jullie met zijn vieren op staan, je staat er heel ontspannen op hou zo vol Daan.
Ik kijk weer uit naar je volgende reisverhaal!!
Hartelijke groet, Janus en Mart

Tine

Zo dat was weer leuk om te lezen. Je maakt wel wat
leuke en minder leuke dingen mee.
Geloof dat je even blij was om van het schip te zijn. Temperatuur is wel wennen denk ik. Je werk erg druk (minder leuk) maar wel wisselende gasten. Hoop dat je een mooie kersttijd tegemoet gaat.
Succes Daan en tot je volgend verslag.

Fleur

Beste Daan,

ben net aangemeld voor jouw update van je reisverslagen. Ben nu bij oma, maar zodra ik thuis ben én tijd heb, zal ik absoluut je weblogs lezen.

Veel plezier op reis, Fleur