Daancruise.reismee.nl

Noumea New Caledonia

Zo dat is even geleden twee redenen donders druk en het internet lag er vier dagen uit, ze noemen het the old lady het schip, en ik begin steeds meer te begrijpen waarom. Er gaat hier nogal het een en ander kapot en wordt dan op z'n Italiaans gemaakt dus dan weet je het wel, zolang het vaart en vooruit gaat is het wel best!

De drie dagen Sydney gingen helaas niet door, ze vonden het blijkbaar toch wat te duur en dat is ook wel begrijpelijk, ga nu overmorgen in Port Villa Vanuatu naar een dokter en ze hebben hier aanboord al een x-ray etc gedaan. Wel jammer want op de turnaround dag in Sydney heb ik dus echt geen tijd om eraf te gaan. Die dagen zijn zo krap gepland ik blijf me verwonderen hoe ze dat voorelkaar krijgen zelfs na al die jaren! Het hele zooitje eraf tot tien uur en anderhalf uur later staan er weer 2000 hongerige nieuwe Aussies aan je buffet ongelovelijk.

En eten kunnen ze het lijkt deze cruise nog weer erger en het stikt nu echt van de wat ordinaire trashy mensen, en veel te veel vervelende jankerige kleine dikke kinderen niet tof.

Zal straks met de christmas en newyears cruise nog wel erger worden als de vakanties hier beginnen. Verder hebben we een nieuwe sous chef aanboord gekregen in Sydney, maar dat had ik na vijf minuten al gezien dat dat niks was, een Indier al flink oud en nieuw. En jawel was dus compleet waardeloos en was meteen homesick en liep de hele dag rond alsof de eigenaar was, en voerde echt niks uit. En vandaag heeft ie dus ontslag genomen en gaat er komende Sydney weer terug naar India, mooi balen zijn er nog twee over en das geen goed nieuws voor ons, hopelijk kunnen ze nog iets regelen voor komende Sydney maar ben bang.

Met de chef wordt het wel steeds gezelliger 's avonds altijd een glas wijn na afloop in chefs office en beetje bij babbelen hij blijft grappig en ligt erg goed bij iedereen.

Verder neergens meer eraf geweest echt geen tijd, als ik die keuring in Vila krijg plak ik er wel mooi een paar uurtjes sightseeing en shopping aanvast het is goed met ze, mag die Indier nog effe ze best doen voor z'n centen.

Ik moet zeggen het team boven is echt super ze doen alles voor me en zijn ook erg grappig en de sfeer is goed, helaas gaan er komende Sydney weer twee naar huis maarja dat blijf je houden. Komende Turnaround gaan er ookaf de Kapitein, chief engineer, en de F&B dus weer een heel nieuw management team ben benieuwd.

Ik zie wel steeds meer dat dit echt wel een party boot is als ik nogal een s over dek loop wat op weg is naar m'n cabin daar is het echt de hele dag feest harde muziek bands disco, de meest achterlijke spelletjes in het zwembad enop dek, je lacht je echt ziek waar die mensen zich voor lenen, maar wel grappig om te zien. Ik zou het niet kunnen dat cruisestaff entertainen, echt elke cruise dezelfde flauwe grappen ook van de cruise director op tv de morning show wordt je mee wakker nou ik heb er nu al m'n buik van vol echt elke ochtend dezelfde flauwekul!

Ik zal weinig van Sinterklass zien of meemaken want er is nog maar een andere nederlander aanboord een Gitarist , beetje moeilijk vieren met z'n tweeen, maar ik hoop dat iedereen in Holland een fijne avond heeft zal aan jullie denken. Ik denk dat ik nu maar om de 4 of 5 dagen een verhaal doe houdt het spannend!

Reacties

Reacties

Cees

Hallo Daan, jammer dat die 3 dagen Sydney nu niet door zijn gegaan. Had je even kunnen relaxen en gelijk wat van de stad kunnen zien. Die Aussies zijn zo te lezen, wel een bijzonder volkje. Ondanks dat het met je werk en sommige souschefs nog niet zo soepel loopt ,lijkt het dat je je draai toch aardig hebt gevonden! Vooral de nieuwe F&B is voor jou, lijkt mij belangrijk. Hier in Utrecht is alles ok. Wel saai Najaarsweer met de nodige regen. Wat dat betreft ben jij beter af. Wij vieren met vrienden wat Sinterklaas, samen boerenkool eten en wat presentjes voor elkaar. Wordt vast wel gezellig. Jij kan met de Hollandse gitarist behalve een glas drinken weinig aan Sint doen. Hooguit een liedje zingen na genoeg alcoholica. Dank voor al je verhalen we volgen je met veel plezier! O ja ,de Rotterdam is nog steeds niet klaar! Misschien eind van dit jaar , maar dat schiet al op. We houden je op de hoogte. Groet

Mart

Leuk om weer wat van je te horen, bedankt daarvoor en kijken weer uit naar je volgende verhaal je schrijft heel gezellig. Wat kunnen die mensen daar eten zeg, vandaar dat ze zo dik zijn! 6 dec.komt Marc met zijn gezin hier sinterkl. vieren, gezellig,die twee jongens geloven er nog in dus dat is spannend voor ze!! Probeer jij het maar gezellig te maken met die Hollander.
Hartelijke groet, Mart

Ellen

Hé Daantje, ik heb mijn best gedaan voor de Sint. Ik heb de foto link naar je toegestuurd. Hopelijk krijg ik ze vanavond af, maar het kost echt zooooveel tijd.

Mama heeft echt de slappe lach gekregen van haar surprise, maar dat zul je wel zien :-).

Jammer van Sydney, heb je al een idee wanneer je weer terugkomt eigenlijk? Kunnen we Pinkpop gaan plannen met Gijs ;-).

Zoen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!