Daancruise.reismee.nl

Fiji Port Denarau

Zo dat was effe schrikken vanmorgen toen ik het dek op liep, wat een hitte hier zeg niet te doen ook het hele lido is niet te harden erg hoge lucht vochtigheid en belachelijk warm. Maar wel erg mooi echt paradise azuur blauw water palmbomen etc je kent het wel van de plaatjes maar als je er zelf bijstaat blijt het indrukwekkend. Dit is de eerste keer dat ze hier komen en het is een tenderport dus lekker met de bootje ongeveer tywintig minuten naar de kant, daardoor iedereen vroeg aan het ontbijt en toen ik om acht uur begon was het zalig rustig eigenlijk de hele dag dus kon mooi een hoop papierwerk inhalen en ben vanmiddag even aan land gegaan.

Was wel leuk erg aardige mensen en een mooi klein stadje, niet heel veel te doen de onvermijdelijke shops en Hardrock Cafe maar was toch even lekker om eraf te zijn. Vanavond was het wel weer allejezus druk en vroeg je hebt dan echt 2 uur dat je je helemaal suf loopt en dan tot tien uur niks meer een beetje rondhangen, maar je moet er toch zij uiteraard. Nog wel gelachen met de chef, die kreeg een mail van de corporate chef dat er ten alle tijden oesters in het steakhouse aanwezig moesten zijn ook rauw, maar die zijn bevroren en dan rauw dus echt niet te haggelen, hij proefde ereen en je had z'n gezicht moeten zien, this we do not serve putain (hij is half frans dus op z'n clouseau's) the corporate chef must be German no sea there ! Echt hij holde als een dwaas naar een kraan die het natuurlijk niet deed en nog een, en ik er maarachteraan lopen van wat doen we nou chef? 'We do not ever serve that' I don't care' echt iedereen lag in een scheur.

Morgen zijn we ook weer in Fiji Suva maar dat schijnt nogal een boevennest te zijn plenty mansen overvallen etc, dus het advies is ook van Buitenlandse zaken Australie lekker binnen blijven, dus morgen blijf ik in ieder geval aanboord! Later meer! GRT

Ellen

Te leuk, zag het voor me! Moet tenslotte ook gelachen worden. Maarre hoe komen we nou aan die rauwe oesters?!

Ans

Hé Daan, leuk man, je hebt beslist schrijftalent, is een plezier om te lezen, je ziet het allemaal voor je. Van die Aussies is ook onze ervaring toen naar Antarctica.
Daar waren er de nodige en hebben we leuk contact mee gehad. Alleen waren ze daar beslist niet alleen voor de party's aan boord, anders ga je niet met zo'n expeditiereis mee natuurlijk. Succes met die Italianen en sterkte, zie weer uit naar het volgende verslag.
Groet,
Ans

ingeborg

Fiji was 20 jaar geleden echt een feest om te zijn, prachtig eiland en gastvrije mensen, ooit waren het kannibalen. Maar daar mee zouden ze zijn gestopt. Die Aussies zijn wel gewoon bang.. no worries gewoon Suva gaan bezoeken! Of zou het nu toch anders zijn dan toen?

Ma,

Heerlijkeverhalen jongen, hard werken, maar ook veel lol en dat hoort er bij. Geniet er van! X

Daan

Oesters alleen de eerste 4 dagen rauw El, strikte instructies gekregen vandaag van de chef, met een glimlach