Daancruise.reismee.nl

Noumea (New Caledonia) eerste haven

Na twee dagen land inzicht Noumea hoort bij New Caledonia, was wel tof om aan te komen , das het voordeel als je op dek 12 werkt je ziet alles en je kan af en toe nog een frisse neus halen.

Had wel opening ontbijt 6 uur 's ochtends auw dus 0530 je mandje uit. Maar moet zeggen gaat wel wennen al, sneller dan ik dacht. Had vandaag ook tea time dus 's middags ook van 14.30 tot 16.30 en dan meteeen daarna dinner en steahouse en tratoria tot 23.00, en vanavond ook nog een uurtje vooruit dus dan eigenlijk 0.00 klaar je slaapt om 01.00 uur en om 5.15 gaat de wekker weer dat soort dagen zijn niet m'n favorite's maar gelukkig maar weinig.

Hadden vandaag ook een drill om 10.00 uur handig als je buffet om10.30 opgezet moet worden en je hebt dan maar vier koks, en we hadden ook nog een speciale bbq en een crew bbq. Die drills gaan hier wel grappig er zijn nogal veel Italiaanse officieren , en dan van het type veel goud om gebruind zonnebrilletje op blousje half open en veel praatjes, maar wel relaxed,Het Gaat er zoiezo relaxter aantoe dan ik gewend was met de italiaanse slag zullen we maar zeggen. Morgen meer sleepy!