Daancruise.reismee.nl

Dag 1 en 2 Aanboord

Zo Eindelijk aanboord, was 's ochtends zeven uur pick was daarna ongeveer nog een half uurtje rijden naar het schip, lag in Darlinghurst net achter de Harbour bridge. Maar weinig kans om Sydney te zien, meteen aanboord. Duurde nog aardig lang kwam negentig nieuwe crew totaal aanboord. Daarna gebruikelijke instructie film en veiligheid etc. Toen naar m'n hut begeleidt echt want ze waren toch wel heel blij dat ik er was zaten blijkbaar al 3 weken zonder mijn positie. Hut is ok ziet wel dat het een oud schip is en dat ze de cabins van de crew nog niet opgeknapt hebben.

Daarna de chef ontmoet een franse canadees wel een aardige vent, kreeg rondleiding en lekker op het dek samen aan de koffie terwijl we zo onder de harbour bridge vaarde langs het Opeera house, en dat is dan toch wel meteen weer gaaf. Heb nu samen met een andere sous chef de leiding over deck 12 en ik moet zeggen das errug veel werk, je hebt het buffet restaurant nog een a la carte steakhouse en een italiaan en een soort friettent allemaal onder jouw verantwoording. Ik heb dus ook nog niet echt even lekker rust gehad en was nou al niet bepaald lekker uitgerust na die trip. Maarja alles went weer hopelijk. Ik ben de enigste europeaan samen met de chef, verder plenty filipino's en Indiers, maar wel een goed team daar, maar uiteraard nog een hoop te leren. Wat me wel opvalt is dat de passagiers 99% Aussies erg prettig om mee te werken zijn zannikken niet en als er iets niet is of later is het enigste antwoord 'no Worries' dat is wel een fijne verandering ten opzichte van die yankees. Verder morgen nog een zeedag en dan Noumea tropical paradise nr 1 op deze trip , die duurt 14 dagen is vrij lang, dus ben benieuwd verder, ik denk niet dat ik de tijd heb om elke dag verslag te doen, werk serieus 13 tot 14 uur per dag dus nu ook al weer half twaalf en straks om 8 uur weer beginnen. Maar ik probeer wel zo vaak mogelijk een verslag te doen!

ria post

HOI Daan Fijn om even wat van je te horen, begrijp dat je wel je handen vol krijgt daar maar hoop dat je het wel allemaal aankunt en dat je eenm fijne tijd tegemoet gaat.
hartelijke groeten en hou je taai Ria

Erik

Hoi Daan, goed te horen dat de reis zonder problemen is verlopen. Leuk om af en toe wat te horen. Succes met de eerste weken.

Reinoud

Tropical paradise; lekker in je zwembroek achter het kookfornuis. Daan succes. Groeten uit Rotterdam

Gijs

Hey daan, leuk te horen dat alles goed gaat. Wel zuur dat je 14 uur per dag moet werken. Hoop dat je er snel aan went. Groetjes Gijs.

mart

Nou Daan vervelen doe je in ieder geval niet. 14 uur werken is wel erg lang maar dat ben je wel gewend, probeer toch je voldoende rust te nemen!!
Leuk om zo wat van je te horen!
Succes en werk met plezier met je collega's.Groetjes,Mart

Tine.

Zo Daan.
Het eerste verslag vanaf de boot is al leuk en interessant om te lezen!! Gezien je werktijden zal het niet meevallen om up to date te zijn. Maar ben blij met elk verslag van je.
Succes en (sterkte) voor je eerste reis.
Lieve groet, Tine.

Cees

Hoi Daan, super leuk om je(nu nog) uitgebreide reisverslag te lezen! Zo te horen hoef je je voorlopig niet te vervelen, heftig om zoveel en diverse soorten restaurants onder je hoede te hebben. Maar "no worries", alles went. Hopelijk heb je zoaf en toe wel de gelegenheid, om je zeemansbenen even in de topicalsun te strekken. Succes en sterkte, Cees.