Daancruise.reismee.nl

@ Brisbane

Zo das effe geleden waar zal ik beginnen, het was me het maandje wel zeg niet te geloven. Dus Pacific Jewel op het eerste gezicht mooi schip zag er allemaal beter uit dan de Dawn hoewel ze zelfs nog wat ouder is. Galley zag er echt spik en span uit alles heel schoon en ook de restaurants dining room erg mooi en de outlets op lido deck groot scherm La luna mooi restaurant grill en Salt grill.

De chef fransman Patrice wat een typ zeg ghad al heel veel verhalen gehoord meer later. De eerste dag dat ik en de sous Dominic (die ik kende van Dawn) aanboord kwammen was ook de Corporate chef en de corporate f&B aanboord het head office is in Sydney dus das niet zo moeilijk. Ik werdt meteen de dining room ingesleept ze wilden even babbbelen aiaiai dacht ik al daar gaan we. Heel verhaal dat de mails die ik gestuurd had niet konden en ik moest meer tonen ging maar door de corporate zag ik al was echt pissed off de F&B was wel ok en zei nieuwe frisse start etc.

Na een paar dagen vondt ik al uit dat de executive chef Patrice opdracht had gehad om mij het leven zo zuur mogelijk te maken en me er eigenlijk zo snel mogelijk eruit zien te werken. Das leuk dacht ik meteen dit ga ik natuurlijk nooit winnen hij kwam wel met een hoop verhalen dat ie me gewoon zou behandelen etc maar dat bleek dus niet echt.

Volgende Sydney kwam de trainee chef aanboord de stores hadden ze gechecjt en dat was een grote bende volgens hun en natuurlijk mijn fout hoppatee eerste warning in het office mama mia had er nog never nooit een gehad sinds ik op zee zit. 1 dag later weer een de lunch die dag was blijkbaar een zooi slecht eten voor mensen van head office weer een warning en nou komt het mooie ik was niet eens aanboord was aan het shoppen voor de chef! Maar ik was zo genaamd part of the team en dus ook een warning toen wist ik genoeg.

De chef was er echt never nooit altijd aan de zuip met de hotel director hij kwam elke dag zo'n beetje 1000 of 1100 uur aankakken niks approved alle koks in de zeik, dan elke dag een hoop gezeik voor z'n lunch met de f&b en hotel director elke dag wel wat te zeiken soep te loud verkeerd gebakken dit enz enz echt om zo moe van te worden. Hij wist niet eens wat erop het menu stond elke dag, na die lunch half twaalf was ie misschien nog vijf minuten en dan weer pleitte tot half 5 5 uurecht ongelovelijk. s'Avonds zelfde laken en pak altijd aan het zagen over z'n eigen eten en echt dingen zoeken en ons shit geven niet te doen elke dag was er wel wat of hij wist het beter.

Echt na een week hadden Dominic en ik al zoiets van wat is dit hier joh wegwezen wat een kak boot, heel de sfeer belazerd, als je management er zo'n potje van maakt en iedereen als een stuk shit behandeld gaat het natuurlijk nooit goedkomen.

Volgende Sydney was de hele handel weer aanboord van het head office met Plenty vips en parties die dag ging op zicht wel goed was wel stressvol maar a la te doen. Dus toen wel weer even positief, er was wel een hoop gedoe over de salt grill en de executivew sous daar in charge Richard kreeg ook zware shit en er kwam een chef van Luke Mangan aanboord om de boel over te nemen, dus die waren ze ook al zwaar aan het fixen.

Drie dagen later staat die corporate idioot weer anboord zeg in Noumea surprise visit dus a la minute alles omgooien want als die malloot er is moet je het menu precies volgen wat we natuurlijk niet doen anders maak je de food cost never ever noiit niet. Dus weer paniek in de hut, hij kwam met een hele lijst wat ie wilde zien van mij logbooks ilo(urenlijst van iedereen) menu folders alles random aiaiaiai ik wist genoeg die kwam gewoon weer lkangs om me te fixen natuurlijk vondt ie wat foutjes echt niks bijzonders, maar ik kreeg het toch te horen ik moest er meer bovenop zitten en mangement blablabla anders zou ie wel effew iemand anders inhuren als hij elke keer de mistakes zag, de chef die lul backte me natuurlijk voor geen meter dus dat was weer de hele dag een en al ellende. Toen had ik het echt gehad zeg ik denk dit ga ik natuurlijk never nooit winnen die zak patat komt elke Sydney aanboord om mijn leven te vergallen.

Toen 5 dagen geleden kreeg ik een bericht van Suzette ik ben zo blij je staat op de lijst om komende cruise terug aanboord van de dawn te komen, ik dacht halejula als het waar was natuurlijk, heb echt 3 dagen in de piepzak gezeten en zoveel mogelijk info proberen te krijgen.

De corporate zei de balle op die dag in Noumea en de executive chef wist ook niks kreeg alleen berichten van de dawn is echt waar dont worry, ja dus wel. Eindelijk eergister stond ik op de lijst zeg. Wat blijkt nou die toestand in de Salt grill was teveel voor die Luke Mangan en hij wou die Richard er echt uit dus de executive sous van dawn is nu op de jewel gekomen vandaag en ik neem zijn plek over op Dawn, wat een mazzel zeg terug naar Suzette allereerst en ook een schip wat een beetje beter georganiseerd is en een top exec chef die ik goed ken en graag mee werk, dus hopelijk blijf ik daar tot eind september nog 3 maanden ( je weet nooit natuurlijk) en gaan we er gezellig samen af. Je kunt niet voorstellen hoe blij ik was gister en vandaag vanmorgen vroeg eraf in Sydney zag die lul van een corporate nog in de verte ciao ik ben weg, half acht vanmorgen eraf 1200 vlucht naar Brisbane 1400 zat ik lekker in Novotel en 1430 met een heerlijk koud biertje op het terras in de stad mnet een zallig zonnetje en 23 graden yes!!! Dus morgen ook nog lekker een daggie vrij en dan zaterdag weer in de armen van m'n liefde en back to work, eindelijk gerechtigheid zullen we maar zeggen en hopelijk blijft die corporate babaloo een tijdje weg uit Brisbane, dan red ik het wel ik hoop dat ze hem buiten mikken nu Princess cruises de handel heeft overgenomen dat wordt ook nog een heel verhaal meer over dat later for sure! Nu ga ik lekker in Bad en een fatsoenlijk diner eten hier op kosten van de baas heb de afgelopen maand echt de balle gegeten van alle stress dus dat mag wel!

Cool

Reacties

Reacties

Tine!

Hoi Daan!
Wat ben ik blij voor je , dat je na alle shit van de laatste weken je weer terug kunt naar de boot waar ook je liefde is.!!!! Alleen al daarom heb je een stimulans om tot september door te gaan. Hoop dat je werkomstandigheden beter zullen zijn! Daarna tijd om na te denken samen met Suzette over jullie toekomst!! De vakantie zal jullie beiden goed doen.
Dag Daan een lieve groet van mij, TINE

Justin

Beentjes,

Wat een verhaal man!! Schijt kerel!! Maar laat je kisten he!! Fijn dat je weer naar je meisje gaat!! Doe je haar de groetjes van me en eehhh stel haar een keertje voor zal ik zeggen?? :P

Mart

Hoi Daan,
Wat heb jij een kl... tijd gehad zeg, maar nu gelukkig weer naar je andere boot waar ook je grote liefde Suzette is wat héérlijk voor jullie beiden zeg, dan kan je weer alles aan, geniet maar van elkaar!!!
Veel succes met ALLES!!!!!
Lieve groeten, Mart en natuurlijk ook van Janus!!

VAN BOSSCHE GUY

hey paljaske, ze hebben u weeral goe bij uw chokkedeize genomen lees ik maar je weet wat wij vroeger van zulke sufferds dachten hé, fucke the bonus bastards, zo geniet nu maar van een betere tijd en maak er gewoon het beste van, groetjes Guy

Mieke

Ha broer,
Vanuit Zuid-Afrika een hart onder je riem! Hou vol, alles komt goed. Ga maar lekker naar de Dawn en naar suzette en laat ze zien wat je waard bent.
Hier alles prima en geweldig.

Kus, je zus m

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!