Daancruise.reismee.nl

Lifou kerstavond

Christmas eve, zo de eerste 24 uur van de 48 uur zit erop, 48 uur die deze cruise erg belangrijk is. So far so good de corporate chef is vandaag al van boord gegaan, op zicht een goed teken ze noemen het in het head office al de pacific Smooth, alles gaat op z’n rolletjes erg fijn om te horen en goed voor het moraal uiteraars. De corporate chef was in mystery Island aanboord gekomen, blijkt dat ik nog met hem gewerkt heb op de Royal viking sun, maar voor twee maanden in 1998 maar ik weet het nog wel en hij dus ook, komt altijd in Handy. Een echte duitser maar wel een geschikte gast en hij was dus erg tevreden over alles hoe het leip hier, de chef moest natuurlijk weer een grap uithalen en had al een arbeit macht frei stikker in het chef office opgehangen voor ie kwam. De laatste twee dagen erg druk geweest met de diverse christmas display en ik moet zeggen petje af voor iedereen het is donders goed gelukt en iedereen die ik spreek zegt dat het het mooiste is wat ze in lange tijd hebben gezien. De pastry en baker hebben echt wonderen vericht en gister zijn we echt vanaf de ochtend tot ’s avonds vlak voor diner bezig geweest met de main display in het atrium en vandaag op mijn dek. Ik heb al wat foto’s geplaatst van de main display, erg mooi en de prijs onderling de drie schepen is zeker voor ons. Verder is het aardig onder controle en rustig in mijn sectie, ze gaan rond deze dagen toch vooral in de dining room eten. Verder wel een hoop gedoe met wat koks daar een indier die ik toch erg mag en een aardige gozer is, was vandaag voor de tweede keer ruim een uur te laat tsja dan moet je wel wat actie ondernemen kreeg zwaar op z’n kloten van chef en corporate en wil er nu af hij zegt dat ie problemen thuis heeft maar dat geloof ik niet hij wil gewoon nog niet maar kan wel. Hetzelfde met een andere indier wou met me praten vandaag maar even goed gedaan is wel zielig dan eerste keer van huis ingetogen gast wel ruim twee meter en groot noemen hem ook big boy maar trekt het dan effe niet. Kon hem gelukkig goed helpen en vertel dan doe iets leuks na je werk bellen een keer eruit internet etc, en dan zie je meteen dat ie vanavond opbloeit, dat is wel tof om te zien. Ze kunnen altijd bij me komen als er problemen zijn etc en dat is moeilijk voor die gasten je bent af en toe net een sociale werker maar het lukt aardig erg bevredigend moet ik zeggen. Ook goed nieuws die kok met appendix operatie is vandaag terug gekomen moet nog wel tien dagen rust houden maar is in ieder geval aanboord en komt snel terug een minder nu nog 4 tekort! Morgen kerst dus zal voor mij rustig zijn 90 % eet in de dining room misschien druk in Steakhouse maar verder een rustige kerst vanaf nu het meeste werk is gedaan.Ook goed nieuws is dat de huidige chef maar een maandje weggaat en dan terugkomt, ze zijn nog aan het kijken wie hem gaat vervangen voor een maand maar het wordt waarschijnlijk me en een zuid afrikaanse executive sous maar die is nieuw dus dat is goed nieuws voor mij doen ze niet als ik niet goed werk, dus dat wordt een spannend en uitdagend maandje.

Reacties

Reacties

Gijs, Berend, Neeltje, Mieke

Hoi Daan,
Nog een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!

Ellen

Hi Daan, weer terug van skiën. Heb nauwelijks een kerstgevoel gehad. Maar als ik die foto's bekijk krijg je dat vanzelf.
Super dat je misschien een maandje de boel mag aansturen. Hoop dat het doorgaat. Klinkt in ieder geval alsof je het naar je zin hebt. Is niet altijd makkelijk motiveren en af en toe ingrijpen. Ik vind het knap.

Nou nog Oud en Nieuw en dan kun je hopelijk weer een beetje relaxen!!

Dikke zoen,

L.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!